Patarimai perkantiems naudotą automobilį

You are currently viewing Patarimai perkantiems naudotą automobilį
Pagalba kelyja

Naudoto automobilio pirkimas naujokui tikrai nelengva užduotis. Tad manau tikrai pravers ši informacija:

  1. Būtinai turite būti apsisprendęs kiek pinigu skirsite pirkiniui.
  2. 2.Taip pat turite dar būti pasilikę pinigų papildomoms išlaidoms kaip automobilio perregistravimas, draudimas, tech. apžiūra ir kita.
  3. Laiko. Laikas praleistas ieškant automobilio visada atsiperka. Niekada nepulkite pirkti pirmą papuolusį automobilį. Svarbu, kad jums perkant automobilį būtų jį su kuo palyginti.
  4. Kaip ir bet kokiam egzaminui jums reikia pasiruošti automobilio pirkimui. Išsiaiškinti visus automobilio privalumus ir trūkumus. Pasidomėti kokie atsiliepimai apie automobilį iš tų kurie tokį turi.

Toliau pabandysiu patarti kaip pačiam pasitikrinti automobilį ir taip sutaupyti išlaidų diagnostikai. Visa šia instrukcija galėsite pasinaudoti automobilio apžiūros vietoje.Niekada neskubėkite apžiūrinedami automobilį, nesistenkite sutaupyti laiko nes tai atsilieps paskui jūsų piniginei.

Taigi vykdami apžiūrėti automobilį pasiimkite su savimi:

  1. Nedidelį magnetuką susuktą į skudurėlį (jis padės patikrinti kurios automobilio vietos yra glaistytos glaistu nes tose vietose magnetas nelips).
  2. Žibintuvėlį.
  3. Mažą veidrodėlį.
  4. Skudurėlį (juk reikės į kažką nusivalyti rankas, taip pat gerai pasitiesti kai reikės priklaupti).
  5. Atsuktuvą.

KĖBULO PATIKRA

 

Apžūrint kėbulą būtina atkreipti dėmesį į:

  1. Priklaupkite ties kairės pusės priekiniu žibintu ir apžiūrėkite sparną ar nėra įlenkimų, geometrijos pažeidimu, ar automobilis nedažytas. Ta pačią procedurą pakartokite su dešiniuoju sparnu ir variklio dangčiu. Vėlgi analogiškai apžiūrėkite galine automobilio dalį ir stogą. Iš tokio žiūrėjimo kampo matosi praktiškai visi remonto darbai.
  2. Įdėmiai apžiūrėkite tarpus tarp sparnų ir variklio bei bagažinės dangčių, tarpus tarp durelių su sparnais ir t.t. Tai labai gerai parodo ar automobilis nebuvo daužtas. Jei automobilis nebuvo daužtas tarpo plotis per visą ilgį turi būti vienodo pločio.
  3. Atkreipkite dėmesį į visus lipdukus ir užrašus, tai kaip taisyklė defektų maskavimas.
  4. Patikrinkite visas automobilio dureles – jos turi užsidarinėti su vienoda jėga ir garsu, jeigu ne vadinasi pažeista automobilio geometrija.
  5. Jeigu iškilo abejonių dėl automobilio geometrijos rekomenduoju nepagailėti pinigų ir patikrinti automobilį autoservise su geometrijos stendu.
  6. Automobilio perdažymą nustatyti galima apžiūrėjus išore ir variklio skyrių, sparnų ir variklio skyriaus spalva neturi skirtis. Taip pat dažų likučių galima pamatyti ant stiklų, durų ir bagažinės dangčio sandarinimo gumų (jas reikia paversti ir pažiūrėti po jomis).
  7. Atidarykite variklio gaubtą ir apžiūrėkite bamperio tvirtinimo vietas ir lonžeronus. Jeigu matosi metalo raukšlių ar dažų įtrukimai – automobilis buvo „tampytas“
  8. Korozija – kiekvieno modelio automobiliai turi savo skausmingas vietas. Pasidomėkite prieš pirkdami automobilį apie jo silpnasias vietas ir jas įdėmiai patikrinkite. Apžiūrinėdami automobilio dugną nebijokite atsuktuvu bakstelti į dugną – dažnai po tokios negudrios procedūros tolesnės apžiūros testi nereikės nes rasite korozijos židinių.

ĮJUNGUS DEGIMĄ

  1. Idėmiai išsiaiškinkite prietaisų skydelį ir patikrinkite ar visi indikatoriai veikia. Šiuolaikiniuose automobiliuose yra daug visokių diagnostinių indikatorių kurie rodo įvairius gedimus ir pardavėjai dažnai bando apgauti pirkėją pasakydami netikrą indikatoriaus paskirtį. Būtinai turi užsidegti alyvos slėgio, krovimo, rankinio stabdžio lemputės. Jeigu automobilis dyzelinis turi užsidegti žvakių kaitinimo lemputė kuri užgesta po 1-6 sek. dar po 3 sek. turi pasigirsti žvakių kaitinimo rėlės spragtelėjimas.
  2. Užveskite variklį. Visos lemputės išskyrus rankinio stabdžio nedelsiant turi užgesti. Po 10-15 sek. užgesinkite variklį ir vėl iš karo įjunkite degimą neužvesdami variklio, jeigu variklis geros būklės alyvos slėgio lemputė neturi degti, nes variklyje dar bus gana aukštas slėgis, o tepalo slėgio lemputė užsidega maždaug prie 0,3 bar. slėgio tvarkingame variklyje slėgis nukrenta maždaug per 5 sek. Jei lemputė iš karto užsidega variklis yra labai stipriai išdilęs ir jo laukia kapitalinis remontas.

VAŽIUOKLĖS IR STABDŽIŲ SISTEMOS PATIKRA

Būitinai atkreipkite dėmesį į:

  1. Vairo ir ratų mechanizmuose neturi būti jokio laisvumo. Sukelkite automobilį keltuvu, užblokuokite vairą ir pabandykite su jėga paklibinti ratą į kairę ir į dešinę, tada aukštyn žemyn. Jeigu laisvumas yra pirmu atveju tai vairo mechanizmas, antru atveju tai šarnyriniai sujungimai ir t.t.
  2. Apžiūrėkite pusašio šarnyrų ir vairo kolonėlės apsaugas ar jose nėra pažeidimų. Paspaudykite piršais, kad įsitikinti ar juose yra tepalo ir ar nepažeistas hermetiškumas.
  3. Apžiūrėkite automobilio padangas – jeigu jos nevienodai dyla vadinasi pažeista automobilio kėbulo arba važiuoklės geometrija.
  4. Patikrinkite ar amortizatoriai neleidžia alyvos, ar sveikos apsauginės gumos ir atmušėjai. Amortizatorių patikrinti labai paprasta. Stipriai paspauskite automobilį už sparno ir paleiskite – automobilis turi pakilti dar karta pritūpti (tik jau žymiai mažiau) ir vėl pakilti. Viskas! Jei jis supasi daugiau amortizatoriai nedirba. Tikslesne diagnostika atlikti galite ant vibro stendo autoservise.
  5. Patikrinkite atidžiai ar stabdžių žarnelės nesuaižėję, ar neleidžia per sujungimus ir cilindriukus stabdžių skysčio.
  6. Apžiūrėkite stabdžių suportų kreipiančiųjų ir stabdžių cilindriukų apsaugines gumas. Pažiūrėkite ar vienodo storio stabdžių trinkelės. Jei trinkelės ne vienodo storio – stringa stabdžių cilindrų stūmokliukai. Atkreipkite dėmesį – stabdžių disko storis turi būti ne mažesnis kaip 11 mm. Stabdžių disko krašte bortelis atsiranda maždaug po 100000 km.

SALONO PATIKRA

  1. Salone neturi būti jokių panelės, durų apmušimų įtrūkimų. Patikrinkite durų ir stogo apmušimo tvirtumą.
  2. Patikrinkite visų sėdynių (ypač elektra valdomų) reguliavimą. Pradėkite nuo vairuotojo sėdynės ji gauna didžiausias apkrovas. Sėdynė neturi būti išsėdėta, atlošas neturi klibėti.
  3. Apžiūrėkite vairą ir pavarų svirtį. Ten kur būna rankos tos vietos bus žymiai slidesnės (ne naują automobilį perkate), bet tai gerai išduoda tikrąją automobilio ridą.
  4. Patikrinkite ar veikia šviesų, valytuvų, avarinio stovėjimo jungikliai, ar veikia langų apiplovimas.
  5. El. veidrodžiai ir langai.
  6. Šildomos sėdynės, pečiukas, klimato kontrolė visose padėtyse.
  7. Nepatingėkite pakelti kilimėlių po jais turi būti sausa. Jei po kilimėliais drėgna – gali būti, kad leidžia salono šildymo pečiukas.

VARIKLIO PATIKRA

  1. Variklis turi būti sausas ir švarus. Tačiau ne šviežiai nuplautas! Variklio nuplovimas padeda pardavėjui paslėpti skysčių prasisunkimus. Apžiūrėkite ar žarnos nesuaižėje. Patikrinkite alyvą ar nėra smulkių metalo drožlių – tai signalas, kad išdilę variklio indėklai, o burbuliukai su aušinimo skysčiu, kad pradegusi variklio galvutės tarpinė. Jei alyva pakeista ir ji tiršta – signalas, kad variklis turi rimtų problemų ir pardavėjas jas bando paslėpti (maža variklio kompresija).
  2. Atidarykite alyvos įpilimo dangtelį apžiūrėkite jį, pagremžkite atsuktuvu vidinį dangtelio paviršių. Jeigu yra rūdžių vadinasi variklis kažkada buvo perkaitintas. Viduje įpylimo agos pažiūrėkite ar nėra tirštų apnašų. Apnašos signalizuoja, kad yra problemų su tepimo sistema, buvo pilama netinkama arba retai keičiama variklio alyva, variklis buvo perkaitintas. Žibintuvėlio pagalba pasišvieskite ir apžiūrėkite velenėlį, pakėlikus. Tvarkingo variklio visas mechanizmas turi būti auksinio atspalvio.
  3. Atsukite išsiplėtimo bakelio kamštį. Jeigu aušinimo skystyje yra rūdžių – variklis buvo perkaitintas. Alyva aušinimo skystyje – „pramušta“ variklio galvutės tarpinė.

UŽVESTO VARIKLIO APŽIŪROS TAISYKLĖS

  1. Užveskite variklį. Kol variklis nesušilo atsukite išsiplėtimo bakelio kamštį. Jeigu kyla burbuliukai – pramušta variklio galvutės tarpinė.
  2. Atsukite alyvos įpylimo dangtelį, jei stipriai garuoja – sudilę stumokliniai žiedai arba užsikimšusi variklio alsavimo sistema.
  3. Apžiūrėkite dirbantį variklį ar nėra skysčių prasisunkimo.
  4. Ikaitus varikliui paprašykite pagalbininko staigiai ir iki dugno paspausti akseleratoriaus pedalą, o pats tuo metu pridėkite ranką prie duslintuvo – didelis kiekis alyvos lašelių rodo, kad sudile stūmoklio žiedai.

 

TIKRINAME AUTOMOBILĮ VAŽIUODAMI

  1. Patikrinkite kaip persijunginėja pavaros, jos turi persijunginėti tiksliai ir lengvai. Pavarų dėžės sudilimo požymiai: numetus apsukas girdisi „dejavimas“, smūgiai keičiant apkrovas, sunkiai ir su „garsais“ persijungia pavaros. Be to išmynus sankabą neturi girdėtis išminamojo guolio garso.
  2. Pabandykite pavažiuoti tiesiu keliu paleidę vairą, automobilio neturi traukti į šoną, jeigu traukia vadinasi pažeista automobilio kėbulo arba važiuoklės geometrija. Jeigu automobilio netraukia į šoną, bet vairas stovi pakrypęs tikėtina kad automobilis buvo atsitrenkęs į kliūtįvažiuodamas dideliu greičiu (pvz. bordiūrą ar pan.) ir varo kolonėlė yra prašokusi per krumplį.
  3. Važiuoklėje neturi būti jokių barškėjimų. Tai rodo išdilimą įvorių arba šarnyrų.
  4. Įvertinkite vairo vibraciją. Taip galima „išgirsti“ deformuotus stabdžių diskus ir kitus važiuoklės defektus. Traškesys susukus vairą informuoja, kad sudile lankstieji pusašio šarnyrai. Staigiai važiuodami stabdykite, išlipę apžiūrėkite stabdymo žymės turi būti vienodai simetriškos, o automobilio stabdymo metu neturi traukti į šoną.
  5. Automobilyje kuriame yra antiblokavimo sistema ABS staigiai stabdant automobilį neturi girdėtis padangų žviegimo ir automobilis turi valdytis vairo pagalba. Automobiliuose be ABS stabdant neturi būti mušimo per pedalą ir neturi girdėtis stabdžių kaladėlių gremžimo garso.
  6. Pastatykite automobilį nuokalnėje ir įsitikinkite rankinio stabdžio efektyvumu. Automobiliams su automatine pavarų dėže perjunkite pavarų perjungimo svirtį į padėti D ir atleiskite rankinį stabdį. Automobilis turi stovėti vietoje. Truputį paspauskite pedalą automobilis turi pradėti judėti. Pabandykite pajudėti pirmyn ir atgal – automobilis turi pradėti lengvai judėti iškarto po pedalo paspaudimo. Jeigu pradėti judėti reikia sukelti variklio sūkius iki 1500 aps./min. ir daugiau automatinė pavarų dėžė sudilusi, automobilis greitu laiku nepavažiuos į įkalnę arba nevažiuos visai. Automobilis taip pat neturi riedėti nuokalnėje pirmyn esant pavarų svirčiai R padėtyje.
  7. Sustokite lygioje vietoje, pavarų svirtį perjunkite į padėtį D viena koja nuspauskite stabdžio pedalą, o kita staigiai paspauskite akseleratoriaus pedalą iki dugno. Jei variklis iškarto užges galima teigti, kad pavarų dėžė tvarkinga. Jeigu variklis neužgeso būtinai staigiai atleiskite akseleratoriaus pedalą ir perjugite pavarų svirtį i padėtį N arba P, nes šiuo atveju ir taip išdilusią pavaru dėžę galima galutinai „nužudyti“.
  8. Padirbėkite su akseleratoriaus pedalu neturi būti jokių „duobių“.

Straipsnis iš : automobilistas.blogspot.lt

1paslauga.lt

Mūsų pagrindinė veikla yra variklinių transporto priemonių supirkimas bei pardavimas